Πού θα είναι οι πελάτες σας μετά την κρίση;

Η υγειονομική κρίση έφερε κυριολεκτικά τα πάνω κάτω «εν μια νυκτί». Παντού. Τόσο στην επαγγελματική, όσο και την προσωπική ζωή μας. Πρωτόγνωρες συνθήκες, πρωτόγνωρα συναισθήματα, πρωτόγνωρες αντιδράσεις.

Στον επιχειρηματικό κόσμο, οι πελάτες μειώθηκαν δραστικά ή και εξαφανίστηκαν από τα καταστήματα. Πού κρύφτηκαν; Πίσω από τις οθόνες τους. Στην ασφάλεια του ηλεκτρονικού κόσμου. Έχασαν κάτι; Ασφαλώς. Την προσωπική επαφή. Τη χαρά να δουν, να αγγίξουν, να δοκιμάσουν τα προϊόντα πριν αγοράσουν. Όμως, άρχισαν να μαθαίνουν, και να συνηθίζουν όσοι ως τώρα δεν το έκαναν συστηματικά, ένα νέο τρόπο αγορών. Που έχει κι αυτός τα θετικά του. Εξοικονόμηση χρόνου, ευκολία, σύγκριση τιμών σε ευρύ φάσμα προμηθευτών, λεπτομερή ενημέρωση για τα χαρακτηριστικά των προϊόντων, πρόσβαση σε προμηθευτές σε κάθε άκρη της γης…

Το λεπτό σημείο σε αυτή τη διαδικασία, είναι το ότι οι άνθρωποι δοκιμάζουν νέους τρόπους συναλλαγών. Και αναγκαστικά το κάνουν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Και έτσι έρχεται η συνήθεια. Για καλό ή για κακό.

Η απάντηση λοιπόν στην ερώτηση του τίτλου είναι μάλλον δεδομένη. Μετά την κρίση, οι πελάτες σας θα είναι στο διαδίκτυο. Ας μην είμαστε απόλυτοι. Οι περισσότεροι πελάτες σας θα είναι στο διαδίκτυο.

Μετά την κρίση, οι πελάτες σας θα είναι στο διαδίκτυο. Ας μην είμαστε απόλυτοι. Οι περισσότεροι πελάτες σας θα είναι στο διαδίκτυο. Κι εσείς τι θα κάνετε; Click To Tweet

Κι εσείς τι θα κάνετε; Η αντίδρασή σας μάλλον είναι μονόδρομος:

  • Θα είστε κι εσείς στο διαδίκτυο, ή θα είστε και στο διαδίκτυο
  • Ακόμη καλύτερα, θα είστε στο διαδίκτυο στο «σύννεφο» (αλλού το ονομάζουν “cloud”)
  • Θα πραγματοποιείτε φυσικό follow-up στους πελάτες σας για κάθε αγορά ή και επίσκεψη στο φυσικό και το ηλεκτρονικό σας κατάστημα
  • Στο φυσικό σας κατάστημα, θα παρέχετε σιγουριά και ασφάλεια συναλλαγών. Εκεί θα φροντίσετε ώστε το επίπεδο της ποιότητας της προσωπικής επαφής με τους επισκέπτες σας να είναι ανυπέρβλητο
  • Η εξυπηρέτηση που θα παρέχετε δεν θα είναι απλά ποιοτική. Θα είναι αξεπέραστη από κάθε άποψη
  • Θα παρέχετε απολύτως προσωποποιημένες υπηρεσίες / προϊόντα / εξυπηρέτηση
  • Θα μετράτε ξανά και ξανά την ικανοποίηση των πελατών
  • Θα βελτιώνετε διαρκώς και θα φροντίζετε να ξεπερνάτε τον σημαντικότερο ανταγωνιστή σας: τον εαυτό σας!

Εδώ θα αναφέρουμε ένα σημαντικό σημείο που πρέπει να έχετε στο μυαλό σας.

Η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος δεν είναι η απλή διάθεση μιας ιστοσελίδας. Ούτε ενός e-shop. Χρειάζεται να προσεχθούν πολλά σημεία, τα οποία θα καταστήσουν αυτό το κατάστημά σας λειτουργικό, φιλικό στο χρήστη και αξιόπιστο. Το θέμα αυτό είναι τεχνικό. Το αναφέρουμε εδώ, γιατί είναι ένας βασικός παράγοντας επιτυχίας στον αγώνα σας να προσελκύσετε και να κρατήσετε τους πελάτες σας. Στο νέο σας κατάστημα στο «σύννεφο», που θα σας φτάσει στον ουρανό!

Sharing is caring ...

Πιθανόν να σας ενδιέφερε επίσης

Leave a Reply

Your email address will not be published.